Ana Sayfa Litera Dünyaya Açılan Parantez (Şiir)

Dünyaya Açılan Parantez (Şiir)

Dünyaya Açılan Parantez (Şiir)

Yazmakta olduğum öyküye taşındım

kilidini çevirdim ilk paragrafta


Şaşkındı evin bakışları

masanın, sandalyenin, pufun

kendini plafonyer sanan lambader

aydınlık bir ünlem hohladı karanlığa


Duvarda asılı tablo yemeğe çağırdı

Özledim” dedi ayna tırnak içinde

ne zamandır bakmıyordun kendine

gözlerine, derine, sıra bekleyen virgüle

ayağımın dibine uzandı halı

ardından çiçekler, terlikler, dünya

kendiliğinden açıldı radyo

Rodrigo çınladı odada


Masallardan bir kahraman beğendim

müzik aşkı, aşk şehveti çağırdı

İki nokta üst üste: Yer değiştirdi çarşafta


Göğüs kafesimden dünyaya açı
lan parantez

Derin bir nefes üfledi ruhuma


Ekose berjer, patch
work kanepe

yanılgıyla pişmanlık, suç ve ceza

yan yana oturuyor koltukta

Kafka’yla sohbete dalmış Milena


Canım’ diye seslendim

İnce uzun, ete kemiğe bürünmüş boşluğa

Kapılar sessizliğe kapandı, üç nokta…

_____

ERKAN KARAKİRAZ’IN YORUMU

Şiir sanatının ortak bir görüşte buluşulamayan bir kara delik olduğunu hepimiz, özellikle şairler, biliyoruz. Sanatın diğer bütün dalları için de geçerli bu yüksek çekim gücüyle donatılmış yoğun kütleden meydana gelen kozmik nesne tanımlaması. Şiirin zaman zaman dile geleni çekim alanına iliştirerek, gücünü, nesnelere verdiği anlamlarla çoğaltan bir içerikle, ortak görüşe varmayan üslup, yaklaşım ve tekniklerle okurun karşısına çıkmasını anlaşılır kılan da bu olsa gerek. Hülya Deniz Ünal, Dünyaya Açılan Parantez başlığını verdiği şiirinde, dünyayı, gündelik yaşamın içinde ışıyan epifaniyi ve kırılganlığı, nesneler aracılığıyla ayrıntılandırmaya girişiyor. Şiir boyunca dikkat kesildiği ev içindeki eşyaları, gündelik rutinin içinde nefes alanları yaratan anların diline tercüme ediyor. O anların dili; aydınlık ünlemlere, özlem ifadelerine, müzik parçalarına, şehvetin çağırılmasına, derin sohbetlere, seslenişlere ve nihayetinde boşluğa, oradan da sessizliğe varıyor. Hülya Deniz Ünal’ın Dünyaya Açılan Parantez şiirinin -birçok incelikli unsurun yanı sıra- en beğendiğim yanı, noktalama işaretlerine yüklediği eylemsel anlam boyutu oldu. Şiiri var olsun.

Kapak resmi: Raoul Dufy

HİÇ BİR ADIMI KAÇIRMAYIN

EK Dergi Mail Bültenine Katıl